Bire Bir Pazarlama Nedir?



Bire-bir pazarlama, kişisel etkileşime ve kişisel iletişime yatırım yapmaya odaklanan müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) stratejisine bağlı olarak eski bir kavramın yeni bir varyasyondur. Kitlesel pazarlamaya odaklanılırken, sadece 1: 1 pazarlama olarak da yazılan birebir pazarlama, son yıllarda yeniden canlanma belirtileri gösteriyor.

Bire-bir pazarlama, kişiden kişiye pazarlama ile doğal bir uyum halindeyken, bu stratejinin sadece bir bileşenidir. Örneğin Amazon gibi bazı şirketler, işkur doğum parası
bu tür pazarlama konseptlerini piyasaya sürmek için çok ustadırlar. Şirket bunu müşterilerin neye baktığını ve ne satın aldıklarını takip ederek yapıyor, daha sonra bu geçmişe dayanan ürünleri gösteriyor.

Bu tür odaklı pazarlama, bir dizi önemli işleve hizmet eder. İlk olarak, müşterinin fark edildiğini bilmesini sağlar. İkincisi, müşterinin ilgilendiğini ifade ettiği ürün türlerine kolay erişim sağlar, böylece satış şansını arttırır.

Amazon bire bir pazarlama konseptine öncülük etmemiş, bunun yerine yazılım formatında kullanılmasına öncülük etmiştir. Yıllar boyunca, küçük perakendeciler her zaman emirleri bekleyerek, hatta müşterinin kapıdan gelmeden önce siparişleri toplayarak müşterilerini her zaman ele geçirdi. En iyi işletme sahipleri, bir müşterinin bir dizi farklı tedarikçiden veya perakendeciden yaklaşık aynı fiyata ürün satın alabileceğini anlar. Bu rekabet düzeyi göz önünde bulundurulduğunda, tedarikçilerin kendilerini bir şekilde ayırabilmeleri hizmet alanındadır. Bu müşteri etkileşimlerine ve takdirlerine sahip olmak, mükemmel müşteri hizmetleri sunmanın anahtarıdır.

Bir işletme sahibi tam olarak bu şartlara uymayabilirken, bire bir pazarlama verilere bağlıdır. Alınmalı, saklanmalı ve kullanılmalıdır. Bazı durumlarda, bu resmi, işkur kredi başvurusu
iyi organize edilmiş bir süreçle olabilir. Ancak iş dünyasındaki pek çok kişi için bu, günlük iş ve içgüdüsel sezgi boyunca başarılır.

Veriler toplandıktan sonra, bire bir pazarlama, bir müşterinin ihtiyaçlarının daha etkili bir şekilde karşılanması için bir profil oluşturulabileceği bir promosyon aşamasına geçer. Bazı durumlarda profil oluşturma terimi olumsuz bir anlam kazanırken, bu strateji zaman, enerji ve para tasarrufu sağlayarak müşteri ve tedarikçiye gerçekten yardımcı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Das Kapital nedir?

Bilgi Çalışanları Nedir?

Çek garantisi nedir?