Bire Bir Pazarlama Nedir?
Bire-bir pazarlama, kişisel etkileşime ve kişisel iletişime
yatırım yapmaya odaklanan müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) stratejisine bağlı
olarak eski bir kavramın yeni bir varyasyondur. Kitlesel pazarlamaya
odaklanılırken, sadece 1: 1 pazarlama olarak da yazılan birebir pazarlama, son
yıllarda yeniden canlanma belirtileri gösteriyor.
Bire-bir
pazarlama, kişiden kişiye pazarlama ile doğal bir uyum halindeyken, bu
stratejinin sadece bir bileşenidir. Örneğin Amazon gibi bazı şirketler, işkur doğum parası
bu tür pazarlama konseptlerini piyasaya sürmek için çok
ustadırlar. Şirket bunu müşterilerin neye baktığını ve ne satın aldıklarını
takip ederek yapıyor, daha sonra bu geçmişe dayanan ürünleri gösteriyor.
Bu tür odaklı pazarlama, bir dizi önemli işleve hizmet eder.
İlk olarak, müşterinin fark edildiğini bilmesini sağlar. İkincisi, müşterinin
ilgilendiğini ifade ettiği ürün türlerine kolay erişim sağlar, böylece satış
şansını arttırır.
Amazon bire bir pazarlama konseptine öncülük etmemiş, bunun
yerine yazılım formatında kullanılmasına öncülük etmiştir. Yıllar boyunca,
küçük perakendeciler her zaman emirleri bekleyerek, hatta müşterinin kapıdan
gelmeden önce siparişleri toplayarak müşterilerini her zaman ele geçirdi. En
iyi işletme sahipleri, bir müşterinin bir dizi farklı tedarikçiden veya
perakendeciden yaklaşık aynı fiyata ürün satın alabileceğini anlar. Bu rekabet
düzeyi göz önünde bulundurulduğunda, tedarikçilerin kendilerini bir şekilde
ayırabilmeleri hizmet alanındadır. Bu müşteri etkileşimlerine ve takdirlerine
sahip olmak, mükemmel müşteri hizmetleri sunmanın anahtarıdır.
Bir işletme
sahibi tam olarak bu şartlara uymayabilirken, bire bir pazarlama verilere
bağlıdır. Alınmalı, saklanmalı ve kullanılmalıdır. Bazı durumlarda, bu resmi, işkur kredi başvurusu
iyi organize edilmiş bir süreçle
olabilir. Ancak iş dünyasındaki pek çok kişi için bu, günlük iş ve içgüdüsel
sezgi boyunca başarılır.
Veriler toplandıktan sonra, bire bir pazarlama, bir
müşterinin ihtiyaçlarının daha etkili bir şekilde karşılanması için bir profil
oluşturulabileceği bir promosyon aşamasına geçer. Bazı durumlarda profil
oluşturma terimi olumsuz bir anlam kazanırken, bu strateji zaman, enerji ve
para tasarrufu sağlayarak müşteri ve tedarikçiye gerçekten yardımcı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder