Edinme Stratejisinin Farklı Türleri nelerdir?



Bir satın alma stratejisi, işkur doğum parasıbir işletmenin sahipliğini güvence altına almak için kullanılan bir plan veya yaklaşımdır. Bu stratejinin kesin doğası, o şirketin sahipliğini kazanma sürecini çevreleyen koşullara bağlı olarak değişecektir. Bazı durumlarda edinme, ilgili tüm tarafların coşkulu desteğiyle ilerleyen basit bir süreçtir. Diğer zamanlarda, satın alma, şirket sahiplerinin istekli katılımı olmadan gerçekleşen bir devralma çizgisinde daha fazladır.

Bir satın alma stratejisinin bir örneği düz bir satın almadır. Bu yaklaşımla, A şirketi, B şirketini satın almak istemektedir. B Şirketi, satış fikrine açıktır ve şirket A'dan bir teklifi eğlendirmeye isteklidir. Teklifin, satış şirketinin sahipleri için yeterince karlı olduğunu varsayarsak, İki şirketin satın alma işlemini yapılandırmak için müzakerelere başlaması iyi bir şans. Bu genellikle, her iki işletmenin de aynı genel konumda faaliyet göstermesi durumunda ne yapılacağının, her iki şirketin işgücünün en iyi şekilde nasıl yönetileceğinin ve yerinden edilmiş çalışanlara ne tür haklar verileceğinin belirlenmesini içerir. Muhtemelen, satın alma şirketindeki stoklar ve bazı nakit paralar da ödeme koşulları ile oluşturulmuştur.

Her satın alma stratejisi, alıcı tarafından hedeflenen işin istekli katılımını içermez. Süreç, şirket devralması olarak bilinenleri içerebilir. Bu genellikle, hedeflenen şirketin hisse senetlerinin bir satışı zorlamak için yeterli hissesi edinerek başarılır. Düşmanca devralma girişimi ile sahipler, satın alma stratejisiyle mücadelede sınırlı seçeneklere sahip olabilir ve nihayetinde satmaktan başka seçeneği yoktur. Bu yaklaşım, diğer yöntemlere göre daha fazla zaman ve mali kaynak harcamayı gerektirebileceğinden, devralmaya teşebbüs eden şirket, satın alma işleminin getirdiği getirilerin, ilk önce sahiplik edinme pahasına değip değmeyeceğini belirlemelidir.

Birleşme ve devralmalar arasında farklılıklar olsa da, başka bir şirketi satın alan bir şirket söz konusu olduğunda hatlar bazen bulanıklaşıyor. Gerçek bir birleşme, iki şirketin bir şirketi yeni bir şirkette birleştirilmesini içerir. Bir şekilde benzer olan bir satın alma stratejisi, bir şirketin diğerini satın almasını, daha sonra edinilen şirketin yeni ebeveynin genel yapısına sistematik olarak emilmesini içerir. Bu yaklaşım genellikle, satın alınan işkur kredi başvurusuişletmeyi ana faaliyete entegre etmek yerine, satın alınan şirketi tamamen sahip olunan bir yan kuruluş olarak kullanmaya devam etmeyi seçse de, genellikle yeni bir kuruluş oluşturulmasına yol açmaz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Das Kapital nedir?

Bilgi Çalışanları Nedir?

Çek garantisi nedir?