Edinme Stratejisinin Farklı Türleri nelerdir?
Bir satın
alma stratejisi, işkur doğum parasıbir işletmenin
sahipliğini güvence altına almak için kullanılan bir plan veya yaklaşımdır. Bu
stratejinin kesin doğası, o şirketin sahipliğini kazanma sürecini çevreleyen
koşullara bağlı olarak değişecektir. Bazı durumlarda edinme, ilgili tüm
tarafların coşkulu desteğiyle ilerleyen basit bir süreçtir. Diğer zamanlarda,
satın alma, şirket sahiplerinin istekli katılımı olmadan gerçekleşen bir
devralma çizgisinde daha fazladır.
Bir satın alma stratejisinin bir örneği düz bir satın
almadır. Bu yaklaşımla, A şirketi, B şirketini satın almak istemektedir. B
Şirketi, satış fikrine açıktır ve şirket A'dan bir teklifi eğlendirmeye
isteklidir. Teklifin, satış şirketinin sahipleri için yeterince karlı olduğunu
varsayarsak, İki şirketin satın alma işlemini yapılandırmak için müzakerelere
başlaması iyi bir şans. Bu genellikle, her iki işletmenin de aynı genel konumda
faaliyet göstermesi durumunda ne yapılacağının, her iki şirketin işgücünün en
iyi şekilde nasıl yönetileceğinin ve yerinden edilmiş çalışanlara ne tür haklar
verileceğinin belirlenmesini içerir. Muhtemelen, satın alma şirketindeki
stoklar ve bazı nakit paralar da ödeme koşulları ile oluşturulmuştur.
Her satın alma stratejisi, alıcı tarafından hedeflenen işin
istekli katılımını içermez. Süreç, şirket devralması olarak bilinenleri
içerebilir. Bu genellikle, hedeflenen şirketin hisse senetlerinin bir satışı
zorlamak için yeterli hissesi edinerek başarılır. Düşmanca devralma girişimi
ile sahipler, satın alma stratejisiyle mücadelede sınırlı seçeneklere sahip
olabilir ve nihayetinde satmaktan başka seçeneği yoktur. Bu yaklaşım, diğer
yöntemlere göre daha fazla zaman ve mali kaynak harcamayı
gerektirebileceğinden, devralmaya teşebbüs eden şirket, satın alma işleminin
getirdiği getirilerin, ilk önce sahiplik edinme pahasına değip değmeyeceğini
belirlemelidir.
Birleşme ve
devralmalar arasında farklılıklar olsa da, başka bir şirketi satın alan bir
şirket söz konusu olduğunda hatlar bazen bulanıklaşıyor. Gerçek bir birleşme,
iki şirketin bir şirketi yeni bir şirkette birleştirilmesini içerir. Bir
şekilde benzer olan bir satın alma stratejisi, bir şirketin diğerini satın almasını,
daha sonra edinilen şirketin yeni ebeveynin genel yapısına sistematik olarak
emilmesini içerir. Bu yaklaşım genellikle, satın alınan işkur kredi başvurusuişletmeyi ana
faaliyete entegre etmek yerine, satın alınan şirketi tamamen sahip olunan bir
yan kuruluş olarak kullanmaya devam etmeyi seçse de, genellikle yeni bir
kuruluş oluşturulmasına yol açmaz.
Yorumlar
Yorum Gönder