Afinite Analizi nedir?


Yakınlık analizi, bir nesnenin konu hakkındaki görüşüne dayanan farklı şeyler arasında bağlantı kurma işlemidir. Bunun en temel örneklerinden biri şampuan ve saç kremi. Bu iki ürün birbiriyle doğrudan ilişkili değildir, ancak alıcılar genellikle aynı anda kullanıldığı için aralarında bağlantı kurarlar. Affinite analizi, pazarlama ve sosyoloji alanlarında, birbiriyle bağlantılı, işkur doğum parası
ama görünüşte ilgisiz olayların ardındaki motivasyonları anlamanın bir yolu olarak kullanılır.

Bağlantı bulmak için yakınlık analizini kullanabilmek için bir araştırmacı bir konu tanımlamalıdır. Tek bir kişi üzerinde bir çalışma yapmak mümkün olsa da, genellikle, konu bir takım önemli kriterleri paylaşan bir grup insandır. Bu kriterler belirli bir mağazada alışveriş yapmaktan, aynı ekonomik parantez içine düşmekten, aynı kasabada yaşamaktan başka bir şey olabilir. Daha spesifik bir çalışmada, gruptaki her bireyin sahip olması gereken düzinelerce kriter olabilir.

Yakınlık analizinin bir sonraki kısmı gözlem ve kayıt alışkanlıklarıdır. Grup kurulduktan sonra, araştırmacı, konuların neler yaptığını izleyebilir ve kaydedebilir. Verileri kaydettikten sonra, belirli modeller ortaya çıkmaya başlayacaktır. Bazı durumlarda, şampuan satın alan insanlar gibi kalıplar, aynı zamanda kremi sık sık satın alacaktır.

Zaman zaman, doğrudan bir bağlantıya sahip olmayan bir model oluşacaktır. Örneğin, bir üniversite öğrencisinin istikrarlı bir ilişki içinde bulunduğu sürenin uzunluğu ile doğrudan bir ilintisi vardır ve notları - ilişki ne kadar uzun olursa, notlar o kadar yüksektir. Bu iki şeyin bağlantısı yok gibi görünüyor, ancak veriler aksini söylüyor.

Bu bağlantılar afinite analizi tehlikesidir. Yukarıdaki örnekte, aslında doğrudan bir ilişki yoktur. Gözlemlenmeyen üçüncü bir sebep faktörü vardır; konunun bir öğrenci olduğu sürenin uzunluğu. Gerçek durum çok daha doğrudan. Genellikle uzun vadeli bir ilişki içinde olmak için daha fazla zamana sahip olan eski öğrenciler daha disiplinli ve derse devam etme ve işkur kredi başvurusu
derse devam etme olasılıkları daha fazladır.

Afinite analizindeki zorluklarla bile, büyük bir pazarlama aracıdır. Ürünler arasındaki bağlantıları bularak, bağlantı hiç mantıklı görünmese bile satışları arttırmak mümkündür. Bu yakınlıklar, büyük mağazalarda önemli miktarda ürün yerleştirmenin ardındaki nedendir. Örneğin, birçok mağazada, levhaların yanında kondom ve uyku yardımcıları içeren küçük bir uç kapağı bulmak yaygındır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Das Kapital nedir?

Bilgi Çalışanları Nedir?

Çek garantisi nedir?