Bilgi Çalışanları Nedir?
Bilgi
çalışanları, uzmanlıklarını belirli bir konu alanında yaşamak, analiz etmek,
geliştirmek, uygulamak ve / veya iletmek için çalışan kişilerdir. Peter
Drucker, özellikle bilgi ile çalışan bir kişiyi tanımlamak için 1959 tarihli
“The Treasorrow” adlı kitabında bilgi çalışanı işkur doğum parası
terimini sorgulamakla
tanınır. Bilgi çalışanları genellikle bilgisayar ve bilgi teknolojisi ile
ilişkili olsa da, eğitim, tıp, hukuk ve mühendislik gibi alanlarda birçok
meslekte istihdam edilmektedir.
Öğretmenler, tıbbi araştırmacılar, avukatlar, mimarlar ve
teknik yazarlar bilgi işçileridir, çünkü bilgi bu kariyerlerin köşe taşıdır.
Öğretmenler öğrencilere bilgi verirken, tıp araştırmacıları bunu bilimsel
sürecin bir parçası olarak toplarlar. Avukatlar, yasaya ilişkin bilgileriyle
bağlantılı bilgilere dayanan davaları tartışırlar. Mimarlar, binalarını,
köprülerini ve diğer yapıları tasarlamak için bilgilerini kullanırlar.
Bir bilgi çalışanının genellikle üst düzey düşünme ve
analitik becerilere sahip olması beklenir. Ezberleme yoluyla sadece bilgi
kazanmamalı, sebep ve sonuç ilkelerini uygulamak gibi eleştirel düşünme yoluyla
genişletmelidir. Sonuçların ne olacağının yanı sıra neden ve nasıl meydana
geldiğine de değinmek, her türlü bilgi çalışanı tarafından rutin olarak
yapılmaktadır. Yaşamlarını bilgi ve bilgi ile iş yapan insanlar, çoğu zaman
benzersiz durumlarla uğraşmanın sorumluluğunu üstlenmelidir. Onlar sadece metodolojik
işçiler değil, problem çözücüler olması bekleniyor.
Geçmişten ve günümüzdeki sorunlardan analiz ve öğrenme, çoğu
zaman bilgi çalışanlarını diğer çalışanlardan ayırır. Ayrıca, bir şey
çalışmıyorsa, genellikle hedefleri tamamlamak için gerekli değişiklikleri
yapmaları gerektiğinde, bilgiyi yönetirler. Örneğin, bir avukatın mahkeme
davası, planladığı kadar ikna edici ve etkili olmuyorsa, avukat, ışığa
getirilecek yeni açılara bakmak için davadaki olgulara veya bilgilere geri
dönmekten sorumludur.
Bilgi
çalışanları genellikle basit, rutin iş görevleri yapmazlar. Drucker, bir bilgi
işçisinin değerinin nicelik ve üretkenlik kadar, kaliteye göre neredeyse
ölçülen olmadığını ileri sürer. Bilgi profesyonelleri, uzmanlıklarına ve sahip
oldukları yeniliklere değer vermektedir. Hem öğrenme hem de öğretim, bir bilgi
çalışanının işinin bir parçası olabilir. Bilgi işinde, işkur kredi başvurusu
genellikle bilgi analiz etme ve geliştirme sürecine odaklandığından
ve çalışanın hedefleri gerçekleştirmenin en iyi yöntemlerini bulması
gerektiğinden, yüksek düzeyde bir öz-yönetim becerisine ihtiyaç vardır.
Yorumlar
Yorum Gönder