Bir Infomercial nedir?
Bazı
ürünler, ana programa eklenmiş olağan 30 saniyelik reklamlarla kamuya başarılı
bir şekilde konuşlandırılabilir. Bununla birlikte, diğerleri, bir niş pazarına
itiraz etmek için biraz daha fazla açıklama veya terfi gerektirebilir. Standart
bir baskı işkur doğum parası
reklamı ya da 30 saniyelik bir nokta üretmek yerine, bazı
şirketler bir infomercial olarak bilinen uzun bir video formatı kullanırlar.
Bir infomercial genellikle ürün ve tanıtım amaçlı bir ticari bilginin
birleşimidir.
Ürünün yapısına ve hedeflenen demografisinin satın alma
alışkanlıklarına bağlı olarak bir infomeryal, çeşitli şekillerde
betimlenebilir. Bazı haberciler, televizyondaki bir televizyon dizisinin
formatını, tanınmış bir televizyon kişiliği ya da bir ana bilgisayarı tasvir
eden yetenekli bir aktörle çoğaltırlar. Ürün genellikle mucit veya diğer
"uzman" ile genişletilmiş bir görüşme konusu olarak sunulur. Görüşme
bölümleri arasında, daha geleneksel bir televizyon noktası, görüntüleyicilere
ürünün fiyatı ve sipariş yöntemi hakkında daha spesifik bilgiler verir.
Bazen bir infomercial, ürün tanıtımında uzman bir
profesyonel "zırhlı" ın hizmetlerini kullanır. Bu türden bir
infomeryal formatı genellikle, gösterileri gerçekleştirirken ya da bir dizi
karşılaştırma testi ile ürünü yerleştirmek için diğer misafirleri getirirken
zaferi takip eder. Birçoğu ekstra ödeme yapan seyirci üyeleri, ürünle ilgili
kişisel referanslar sunabilir veya gösterilere katılmayı kabul edebilir. Bazen
sürahi düzenli olarak ürünü kullanacak bir profesyonel olarak tasvir edilirken,
diğer zamanlar sürahi daha çok ürünün esasına inanan hevesli bir amatördür.
Diğer bir yaygın infomeryal format, özellikle de egzersiz
ürünleri ile, ürünün bir örnekleyicisini üretmek için yüksek üretim değerleri
ve teknikleri kullanır. Çekici modeller, ekipmanı gösterebilir veya grup
egzersizlerine katılabilir, buna rağmen tanınan bir fitness eğitmeni veya ünlü
programın faydalarını belirler. Bir reklamcı, 30 dakika veya daha fazla
sürebileceğinden, reklamveren, görüntüleyenleri ürünü sipariş etmeye ikna etmek
için kişisel tanıklık, uzman görüşü, animasyon ve ünlü cazibe karışımını
kullanabilir.
Televizyon reklamı ücretleri saatten saate değiştiğinden,
yerel yayınların programlarında daha fazla açıklığa sahip olduğu durumlarda,
gece saatlerinde veya haftasonu öğleden sonra birçok televizyon kanalı
yayınlanmaktadır. Bu genellikle, infomeryalin tek bir gösterim sırasında önemli
bir izleyici kitlesine ulaşamayacağı anlamına gelir. Bu nedenle, aynı
potansiyel müşterilere ulaşmak için aynı infomercial haftada birkaç kez
yayınlanabilir. Birçok infomeryal da, izleyiciler üzerinde kalıcı bir izlenim
yaratmak için dikkat çekici videolar veya akılda kalıcı sözler kullanır.
Her ne kadar
modern infomeryaller bir dizi ana kabul görmüş olsa da, infomeryal formatın
hala yüzleşmek için bazı zorlukları vardır. Örneğin, işkur kredi başvurusu
bir ürüne ilişkin iddialar, televizyon
haberlerinde yapılan röportajlarda olduğu gibi her zaman titizlikle incelenmez.
Bir infomercial sırasında görüşülen "uzmanların" referansları
doğrulamak zor olabilir. Kitle üyelerinden çoğu olmasa da, ücretli oyuncuların,
bir infomeryalinkredibilitesine gölge düşürdüğü gerçeği. Bir reklamcı,
özellikle niş pazar ürünleri için etkili bir reklam biçimi olabilir, ancak
ürünle ilgili iddialar satın almadan önce tüketici tarafından incelenmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder