Bir Katkı Marjı nedir?
Katkı marjı,
her bir satışın eklediği genel kar tutarını ölçer. Bu satışın yaptığı farktır;
Ayrıca, yaptığı değişikliğin karları artırmak yerine kayıpları azaltmak olduğu
da olasıdır. Rakam da negatif olabilir, yani her bir satış genel karları
azaltır, işkur doğum parası
ancak bu iş kurma ile ilgili ciddi bir sorunun işaretidir.
Şekil üç
farklı şekilde ifade edilebilir. Toplam katkı payı, toplam maliyetin eksi
değişken maliyetidir. Değişken maliyetler, işkur kredi başvurusu
özellikle üretim ile ilişkili olan ve böylece hammadde
maliyetini de içerebilen maliyetlerdir; Fabrika kiralaması gibi sabit
maliyetleri içermezler. Toplam katkı payı marjı, satışlardan ne kadar
ayrılacağının, sabit maliyetlerin dengelenmesi ve umarız aşılması gerektiğini
gösterir.
Birim katkı payı, birim gelir değişkenini birim başına
değişken maliyeti ölçer. Diğer bir deyişle, satılan her bir birim için şirketin
aldığı tutar, üretim birimiyle ilgili özel maliyetler. Ürünün bir perakendeci
aracılığıyla geçebileceği gibi, şirketin aldığı tutar, son kullanıcının ödediği
fiyat olmayacaktır. Birim katkı payı, belirli bir ürün hattının ne kadar karlı
olduğunu gösterebilir. Ayrıca, genel şirket karları üzerinde belirli bir etkiye
sahip olmak için satışların hangi seviyeye yükseltilmesi gerektiğini de
gösterebilir.
Katkı payı oranı, birim fiyat marjına bölünen birim katkı
marjıdır. Tanım olarak, aynı katkı toplam katkı marjını toplam gelire bölerek
çalışılabilir. Bu rakam, değişken maliyetlerin sabit maliyetlerin karşılanması
ve sonuçta kar elde edilmesine doğru ilerlemesinden sonra satış fiyatının hangi
oranının kaldığını etkili bir şekilde göstermektedir.
Konsept'i
görüntülemenin en yaygın yolu, artan satışların genel karlılığı nasıl
etkilediğini gösteren bir grafiktir. Her satış, şirkete bazı karlar ekler.
Tabii ki, işkur kredi başvurusu
öncelikle bu satışlar sabit maliyetleri karşılamak için
yeterli değildir ve şirket zarar verme pozisyonunda olacaktır. Satışların
sayısı arttıkça, satışlardan elde edilen karlar sabit maliyetleri karşılar ve
şirket bile kırılır. Bu noktadan sonra, artan satışlar genel karlar ekliyor.
Kavramın hesaplamalarda kullanılması için bazı sınırlamalar
vardır. En önemlisi, birim başına üretim maliyetlerinin tutarlı olduğu
varsayımı üzerinde çalışır. Uygulamada, bir firma ne kadar çok birim
üretiyorsa, birim başına değişken maliyeti o kadar düşüktür. Bunun nedeni,
dökme olarak satın alındığında hammadde indirimi yapmak gibi ölçek
ekonomileridir.
Yorumlar
Yorum Gönder