CVP Analizi Nedir?
CPV analizi, üretim hacmindeki değişimlerin maliyetleri ve
dolayısıyla karları nasıl etkilediğini kontrol etmek için kullanılan bir
sistemdir. Bu sadece kırılma noktasını tanımlayan genişletilmiş bir kırılma
analizi formudur. CVP analizi biraz basitleştirilmiştir ve gerçekte tutmayan
bazı varsayımlara dayanmaktadır, yani ayrıntılı inceleme yerine basit “büyük
resim” analizi için en iyi şekilde kullanılır.
Başabaş
analizi, üretimin hem sabit hem de değişken maliyetlere neden olduğu gerçeğini
dikkate alır. Sabit maliyetler, makineler, fabrika gayrimenkulleri ve birişkur doğum parası
dereceye kadar pazarlamayı içerir. Değişken maliyetler
işgücü ve ham maddeleri içerir; Daha fazla ürün yapıldığı için bu kaynakların
daha fazlası kullanılır. Koparma noktası, sabit maliyetler olarak birim başına
katkının bölünmesiyle hesaplanır. Birim başına katkısı, şirketin ürünü sattığı
fiyattır, eksi tek bir birim üretmeyle ilgili belirli değişken maliyetler.
CVP analizi ismini maliyet, hacim ve kârdan alır. İlişkili
analiz, üretilen toplam birim sayısını gösteren yatay bir eksende bir grafik
üzerinde iki çizgi çizer. İki satır, toplam gelir ve bu birim sayısı için
toplam maliyeti temsil eder. Hemen hemen her durumda, gelir çizgisi, maliyet
çizgisinden daha yüksek bir seviyede başlayacak, ancak daha dik bir açıyla
yukarı çıkacak ve en sonunda, maliyet çizgisinin üstesinden gelmeden ve daha
sonra da potansiyelini genişletmeden önce boşluğu daraltacaktır. Bu, artan
satış indirimi kayıplarını, kırılma noktasının düştüğünü ve daha sonra karların
artmasını temsil etmektedir.
Bu
rakamlarda, süreçteki basitleştirilmiş varsayımlardan kaynaklanan bazı önemli
sınırlamalar vardır. En belirgin olanı, üretilen her bir ünitenin otomatik
olarak satılacağını varsaymasıdır. Bu çoğu zaman gerçekte geçerli değildir ve
üretilen daha fazla birim, işkur kredi başvurusu
CVP analizi ile ilgili bir başka problem ise, gerçekte sabit
ve değişken maliyetler arasında bazı geçişlerin olmasıdır. Örneğin, tam
kapasitede çalışırken sabit makine maliyeti artacaktır ve üretim
artırılacaktır. Bu arada değişken maliyetler her zaman üretim hacmine göre
mükemmel bir şekilde değişmez. Bir işletme, personelin iş yükünde biraz
gevşemeyi başarabiliyorsa, işgücü maliyetlerini aynı ölçüde artırmadan üretimi artırabilir.
CVP analizi ayrıca, rakamların değişebileceği tüm yolları
hesaba katmamakla sınırlıdır. Satış fiyatı sabit olarak kabul edilir, ancak
gerçek dünyada, artan satışlar bazı alıcıların toplu indirim almasını
gerektirebilir. Benzer şekilde, ünite başına değişken maliyet, örneğin, daha
düşük bir fiyatla büyük miktarlarda malzeme alınabiliyorsa, tutarlı
olmayabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder