Diferansiyel Avantaj Nedir?
Diferansiyel
avantajı, bir şirketin benzersiz özelliklerinden kaynaklanan rakipleri üzerinde
sahip olduğu bir faydayı açıklar. Bir şirketin karşılaştırılabilir bir ölçüte
üstünlüğü olduğu karşılaştırmalı üstünlükle çelişmektedir. Diferansiyel
avantajlar işkur doğum parası tartışmalı olarak
diğer avantajlardan daha sübjektiftir ve genellikle bir şirketin bir prim
fiyatını ödemesine izin verir.
Bu faydayı düşünmenin bir yolu, bir tüketici getirdiği faydalar
açısındandır. Örneğin, bir şirket bir rakipten daha güvenilir aletler
üretebilir. Bu, widget'ların müşteriye daha faydalı olacağı ve potansiyel
sorunlardan daha az endişe duyacağı ve başarısız gereçlerle uğraşırken daha az
kesintiye yol açacağı anlamına gelir. Bu, bir ürünün birçok farklı yönüne
uygulanabilir: Bir fastfood hamburger, rakipler tarafından sağlananlardan daha
büyük, daha taze, daha sağlıklı, daha lezzetli veya daha özelleştirilebilir
olabilir.
Bu sadece bir ürün kalitesi durumu değil. Diferansiyel
avantaj, bazen değer zinciri olarak tanımlanan şirket ve müşteri arasındaki
ilişkinin herhangi bir aşamasında uygulanabilir. Örneğin, bir şirket, özel
satış iletişimi sayesinde müşterilere sorunsuz sipariş verebilir. Diğer
taraftan, bir şirket satış sonrası bakım için iyi bir ün kazanabilir.
Bu avantajın anahtarı, müşterinin getirdiği avantajı sadece
takdir etmekle kalmaması, aynı zamanda prim bedeli ödemeye hazır olması
gerektiğidir. Ekonomik modeller genellikle müşterinin rasyonel kararlar aldığını
varsaymaktadır. Bu mantıkla, bir müşteri, başka bir şirketten aynı faydayı
sağlayamayacağına inanıyorsa, yalnızca farklı bir avantaj görecektir.
Bazı
işletmeler bir analiz aracı olarak farklı avantajlar kullanırlar. Bu, bir
müşterinin belirli bir ürünü veya hizmeti seçmekten alabileceği tüm avantajları
listelemeyi ve daha sonra bunları hedef kitlenin olası tercih sırasına koymayı
içerebilir. Bu, şirketin zaten pazarlamada vurgulanması gereken faydaları
gösterebilir ya da rakip firmaların eşleşemeyeceği işkur kredi başvurusu şekilde gerekli
avantajları sunabileceği değişiklikleri gösterebilir.
Diferansiyel avantaj, bazen rekabet avantajı olarak bilinen
karşılaştırmalı üstünlük ile karıştırılmamalıdır. Avantaj, objektif ve
ölçülebilir bir şeye dayanır. Çoğu durumda bu, bir şirketin aynı veya benzer
ürünü daha düşük bir fiyata tedarik edebileceği anlamına gelir. Aynı zamanda
daha büyük bir şirketin belirli bir zaman dilimi içinde yüksek miktarlı
siparişi karşılayabilmesi anlamına da gelebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder