Diferansiyel Avantaj Nedir?



Diferansiyel avantajı, bir şirketin benzersiz özelliklerinden kaynaklanan rakipleri üzerinde sahip olduğu bir faydayı açıklar. Bir şirketin karşılaştırılabilir bir ölçüte üstünlüğü olduğu karşılaştırmalı üstünlükle çelişmektedir. Diferansiyel avantajlar işkur doğum parası tartışmalı olarak diğer avantajlardan daha sübjektiftir ve genellikle bir şirketin bir prim fiyatını ödemesine izin verir.

Bu faydayı düşünmenin bir yolu, bir tüketici getirdiği faydalar açısındandır. Örneğin, bir şirket bir rakipten daha güvenilir aletler üretebilir. Bu, widget'ların müşteriye daha faydalı olacağı ve potansiyel sorunlardan daha az endişe duyacağı ve başarısız gereçlerle uğraşırken daha az kesintiye yol açacağı anlamına gelir. Bu, bir ürünün birçok farklı yönüne uygulanabilir: Bir fastfood hamburger, rakipler tarafından sağlananlardan daha büyük, daha taze, daha sağlıklı, daha lezzetli veya daha özelleştirilebilir olabilir.

Bu sadece bir ürün kalitesi durumu değil. Diferansiyel avantaj, bazen değer zinciri olarak tanımlanan şirket ve müşteri arasındaki ilişkinin herhangi bir aşamasında uygulanabilir. Örneğin, bir şirket, özel satış iletişimi sayesinde müşterilere sorunsuz sipariş verebilir. Diğer taraftan, bir şirket satış sonrası bakım için iyi bir ün kazanabilir.

Bu avantajın anahtarı, müşterinin getirdiği avantajı sadece takdir etmekle kalmaması, aynı zamanda prim bedeli ödemeye hazır olması gerektiğidir. Ekonomik modeller genellikle müşterinin rasyonel kararlar aldığını varsaymaktadır. Bu mantıkla, bir müşteri, başka bir şirketten aynı faydayı sağlayamayacağına inanıyorsa, yalnızca farklı bir avantaj görecektir.

Bazı işletmeler bir analiz aracı olarak farklı avantajlar kullanırlar. Bu, bir müşterinin belirli bir ürünü veya hizmeti seçmekten alabileceği tüm avantajları listelemeyi ve daha sonra bunları hedef kitlenin olası tercih sırasına koymayı içerebilir. Bu, şirketin zaten pazarlamada vurgulanması gereken faydaları gösterebilir ya da rakip firmaların eşleşemeyeceği işkur kredi başvurusu şekilde gerekli avantajları sunabileceği değişiklikleri gösterebilir.

Diferansiyel avantaj, bazen rekabet avantajı olarak bilinen karşılaştırmalı üstünlük ile karıştırılmamalıdır. Avantaj, objektif ve ölçülebilir bir şeye dayanır. Çoğu durumda bu, bir şirketin aynı veya benzer ürünü daha düşük bir fiyata tedarik edebileceği anlamına gelir. Aynı zamanda daha büyük bir şirketin belirli bir zaman dilimi içinde yüksek miktarlı siparişi karşılayabilmesi anlamına da gelebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Das Kapital nedir?

Bilgi Çalışanları Nedir?

Çek garantisi nedir?