Dizin Reklam Nedir?
Dizin
reklamları, basılı reklamların ve iş iletişim bilgilerinin telefon
defterlerinin sarı ve beyaz sayfalarına yerleştirilmesidir. Dizin yayıncıları,işkur doğum parası beyaz ve sarı sayfa listelerini ayrı
yayınlara yerleştirebilir. Telefon rehberi reklamı genellikle büyük metropol
alanlar ve bunların alt toplulukları tarafından gruplandırılır. Reklamlar
genellikle yasal ve danışmanlık hizmetleri gibi kategoriye göre alfabetik
olarak sıralanır.
Çoğu işletme için, sarı veya beyaz sayfalara bir giriş veya
görüntülü reklam yerleştirmek, potansiyel müşterilere ulaşmanın ekonomik bir
yoludur. Birçok tüketicinin, ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir işletme
arayışında telefon rehberi listelerine başvurması, düşük maliyetinin ardındaki
nedenlerden biridir. Bir liste veya görüntülü reklamın yanı sıra, bazı
dizinler, kupon alanını ve tam uzunlukta kapak reklamlarını satar.
Dizin reklamcılığının ayırt edici özelliklerinden biri, yayının
genellikle dağıtıldığı topluluğa göre acil durum ve kamu hizmeti bilgileri
içermesidir. Çoğu durumda, yerel telefon şirketi, dizinleri yıllık olarak
üretme ve dağıtma sorumluluğunu üstlenir. Şirketin satış temsilcileri,
görüntülü reklamları ve temel girişleri almak veya yenilemek için yerel ve
bölgesel işletmeleri talep ediyor.
Beyaz sayfalar, yayınların yerel işletmelere ek olarak konut
telefon numaralarını listelediğinden sarı sayfalardan farklıdır. Sarı sayfalar
yalnızca ticari listelemelere odaklanır ve çeyrek sayfa, yarım sayfa veya tam
sayfa reklamlar içerebilir. Bölgenin nüfusa bağlı olarak, iki ayrı dizin reklam
yayını üretilebilir. Daha küçük topluluklarda, sarı ve beyaz sayfa listeleri
genellikle tek bir kitapta birleştirilir.
Beyaz sayfalar telefon numaralarını ve adresleri alfabetik
sırayla listeleyecek olsa da, sarı sayfa dizini reklamları, iş türüne göre
listeleri listeler. Örneğin, dizinde reklam alanı satın almayı tercih eden tüm
hukuk firmaları "hukuk firmaları" veya "hukuk danışmanı" altında
listelenir. Bazı durumlarda, alt gruplar veya uzmanlıklar ayrı bölümlerde
birlikte gruplandırılacaktır. Örneğin, bazı sarı sayfa yayınları uzmanlık
alanlarına göre "aile / boşanma" ve "işçilerin tazminatı"
gibi hukuk şirketlerini kırıyor.
Telefon şirketleri
genellikle dizindeki reklam yayınlarını topluluğun çoğunluğunun yanı sıra
ticari ve resmi kurumlara da dağıtır. Yayın masrafları reklam işkur kredi başvurusuücretleriyle
karşılandığından, konut üyeleri kitap için ödeme yapmazlar. Birçoğu, yeni bir
topluluğa taşındıklarında ve hangi hizmetlerin mevcut olabileceğini
bilmediklerinde bir kaynak olarak kullanırlar. Basılı yayınlara ek olarak,
internet sarı ve beyaz sayfa dizini listeleri de mevcut olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder