Durum Analizi ve SWOT Analizi Arasındaki Bağlantı Nedir?
Güçlü, zayıf
yönler, fırsatlar ve tehditler (SWOT) analizi, rakiplerin ve bir örgütün kendi
rekabet yeteneği hakkında bilgi sağlayabilir - etkili bir durum analizi yapmak
gerekir. Bu durum analizi ve SWOT analizi arasındaki birincil bağlantıdır. Her
iki analizini işkur doğum parasıde tamamlayan bir
kuruluş, pazardaki rekabeti stratejik olarak ele almak için ihtiyaç duyduğu
bilgileri sağlar.
Durum analizi ve SWOT'un yanı sıra, üç şirketin yöntemi, bir
şirketin rekabet edebilirliğini stratejikleştirmenin başka bir yararlı parçası
olabilir. Üç c'nin yöntemi şirket, rakipler ve müşterilerin incelenmesidir ve
dahili işlevlerinden piyasadaki etkilerine kadar her şeyi kapsar. Üç c'nin
yöntemini ve SWOT analizini birlikte kullanmak, kapsamlı bir durum analizi
oluşturmanın önemli bir parçası olabilir.
Durum analizi ve SWOT analizi, kuruluşun ihtiyaçlarına bağlı
olarak tek bir süreçte birleştirilebilir. Sadece hızlı bir değerlendirmeye
ihtiyaç varsa, bir SWOT incelemesi yeterli olabilir. Analiz ayrıca daha
kapsamlı bir gözden geçirme için başlangıç noktası olabilir.
Durum analizi ve SWOT analizi arasındaki bir başka güçlü
bağlantı, SWOT analizinin genellikle piyasayı keşfetmeye başlamak için en
etkili yol olduğu yönündedir. SWOT analizi birkaç alanı hızlı bir şekilde
kapsayabilir. Karmaşık durumlarda hızlı bir şekilde netlik oluşturmak için
yararlı olabilir. Analiz, mevcut rekabet ortamının kısa bir özetini de
sağlayabilir.
SWOT
analizinin zayıflıklarından biri, belirli bir durum analizi için bazen çok
yüzeysel olabilmesidir. Bir durum analizinde incelenmesi gereken ek alanlardan
bazıları teknik, sosyopolitik ve genel pazar ortamını içerir. Bu faktörler
analizi rekabeti sınırların ötesine genişletir ve bir organizasyonun ne tür
zorluklar ve fırsatlar beklediğini daha fazla işkur kredi başvurusuölçmesine yardımcı
olur.
Durum analizi tamamlandığında, kuruluş mevcut ve gelecekteki
pazar ortamında başarılı olmak için bir strateji oluşturmaya başlayabilir.
Etkin kalması için bu planın periyodik olarak ayarlanması gerekecektir. Bazı
durumlarda, genel pazarda veya endüstride dramatik bir değişiklik olduğunda
olduğu gibi, başka kapsamlı bir gözden geçirme yapılması gerekebilir. Periyodik
gözden geçirme için, mevcut ortam hakkında hızlı bir güncelleme yapmanın bir
yolu olarak çalışabileceğinden, başka bir SWOT analizi yapmak yeterli olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder