Durum Analizi ve SWOT Analizi Arasındaki Bağlantı Nedir?



Güçlü, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler (SWOT) analizi, rakiplerin ve bir örgütün kendi rekabet yeteneği hakkında bilgi sağlayabilir - etkili bir durum analizi yapmak gerekir. Bu durum analizi ve SWOT analizi arasındaki birincil bağlantıdır. Her iki analizini işkur doğum parasıde tamamlayan bir kuruluş, pazardaki rekabeti stratejik olarak ele almak için ihtiyaç duyduğu bilgileri sağlar.

Durum analizi ve SWOT'un yanı sıra, üç şirketin yöntemi, bir şirketin rekabet edebilirliğini stratejikleştirmenin başka bir yararlı parçası olabilir. Üç c'nin yöntemi şirket, rakipler ve müşterilerin incelenmesidir ve dahili işlevlerinden piyasadaki etkilerine kadar her şeyi kapsar. Üç c'nin yöntemini ve SWOT analizini birlikte kullanmak, kapsamlı bir durum analizi oluşturmanın önemli bir parçası olabilir.

Durum analizi ve SWOT analizi, kuruluşun ihtiyaçlarına bağlı olarak tek bir süreçte birleştirilebilir. Sadece hızlı bir değerlendirmeye ihtiyaç varsa, bir SWOT incelemesi yeterli olabilir. Analiz ayrıca daha kapsamlı bir gözden geçirme için başlangıç ​​noktası olabilir.

Durum analizi ve SWOT analizi arasındaki bir başka güçlü bağlantı, SWOT analizinin genellikle piyasayı keşfetmeye başlamak için en etkili yol olduğu yönündedir. SWOT analizi birkaç alanı hızlı bir şekilde kapsayabilir. Karmaşık durumlarda hızlı bir şekilde netlik oluşturmak için yararlı olabilir. Analiz, mevcut rekabet ortamının kısa bir özetini de sağlayabilir.

SWOT analizinin zayıflıklarından biri, belirli bir durum analizi için bazen çok yüzeysel olabilmesidir. Bir durum analizinde incelenmesi gereken ek alanlardan bazıları teknik, sosyopolitik ve genel pazar ortamını içerir. Bu faktörler analizi rekabeti sınırların ötesine genişletir ve bir organizasyonun ne tür zorluklar ve fırsatlar beklediğini daha fazla işkur kredi başvurusuölçmesine yardımcı olur.

Durum analizi tamamlandığında, kuruluş mevcut ve gelecekteki pazar ortamında başarılı olmak için bir strateji oluşturmaya başlayabilir. Etkin kalması için bu planın periyodik olarak ayarlanması gerekecektir. Bazı durumlarda, genel pazarda veya endüstride dramatik bir değişiklik olduğunda olduğu gibi, başka kapsamlı bir gözden geçirme yapılması gerekebilir. Periyodik gözden geçirme için, mevcut ortam hakkında hızlı bir güncelleme yapmanın bir yolu olarak çalışabileceğinden, başka bir SWOT analizi yapmak yeterli olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Das Kapital nedir?

Bilgi Çalışanları Nedir?

Çek garantisi nedir?