En İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlarım?
Ürünlerin
veya hizmetlerin kalitesi ve fiyatlandırılması ve bir müşterinin hizmet / satış
ortamında ne kadar rahat hissettiği de işkur doğum parasıdahil olmak üzere en iyi müşteri deneyimini
sağlamaya çalışırken göz önünde bulundurulması gereken birçok faktör vardır.
Şüphesiz iyi müşteri deneyimi en büyük özelliği müşterileri önemi üzerinde bir
politika kapsar müşteri hizmetleri vardır, müşterilerin bireysel çalışan
ilişkileri, satış taktikleri tipleri ve müşteri şikayetleri ele yöntemleri.
Müşterilere iş hakkında bilgi vermek de dikkate değerdir.
Ürünler ve / veya hizmetlerin kalitesi ve / veya
fiyatlandırması makul değilse, müşterileri memnun etmek zordur. Kalite, mutlaka
en yüksek olmak zorunda değildir, ancak ürünler veya hizmetler normal
beklentileri karşılamalıdır. Fiyat da kalite ile eşleşmeli; Bir tasarımcı
etiketi içermeyen iyi yapılandırılmış bir çift kot pantolon bir tasarımcı
fiyatına sahip olmamalıdır. Benzer şekilde, bir BMW® fiyatında bir Hyundai®
satmak mantıklı değildir. Her durumda, mallar veya hizmetler asgari
standartları karşılamalıdır ve bunun altına düşen her şey iyileştirmeye ihtiyaç
duyar.
Müşterileri servis ortamında rahat ettirmek, müşteri
deneyimini iyileştirmenin başka bir yoludur. Bu, düşünceli mimarlık ve tasarım,
sıcaklık kontrolüne dikkat, konumu (özellikle alışverişlerde) gezinmeyi ve tüm
olanakları iyice temizleyerek kolaylaştırarak elde edilir. Bu son noktada
başarısız olan bir dizi işletme var ve birkaç müşteri bir karmaşayı fark etmese
de, diğerleri olumsuz bir müşteri deneyimini rapor edecekler ve bildirecekler.
Bir işletmenin müşterilere karşı tutumu, müşteri deneyimini
büyük ölçüde artırabilir. Şirketler, müşterilerin onları nasıl algıladıklarına
göre battıklarını ya da yüzdüğünü hatırlamalıdır. Müşterinin saygılı, işin
itici gücü ve hemen her zaman haklı olduğu tutumunu benimsemek önemli. Bu
tutumların müşteri odaklı eylemler tarafından desteklenmesi gerekmektedir.
Tüm çalışanlar, temel yaklaşımlarla eğitilmeli,
müşterileriyle olumlu ve saygılı bir şekilde etkileşimde bulunmayı
öğrenmelidir. İşletmeler ayrıca, genellikle herhangi bir kapsamlı sorunun
üstesinden gelmek için yönetimi de dahil ederek şikâyetlerin üstesinden gelmek
için belirli yollara sahip olmaktan faydalanırlar. Çoğu durumda,
meşruiyetlerine dair bazı şüpheler olsa bile, müşteri şikayetleri çözülmelidir.
Satış yöntemleri başka bir ilgi alanıdır. İşletmeler,
istemedikleri malları veya hizmetleri sattıklarında ömür boyu müşterileri
kaybedebilirler. Sert satış yaklaşımları, müşterinin satın alma konusunda
pişman olduğu bir mal veya hizmet ile sona ererse, müşterileri uzaklaştırır.
Müşterileri yaşam için yaratmaya odaklanan satış taktikleri bazen dürüst olmak
ve kısa vadede satış yapmamak demektir. Çoğu insan, bu tür müşteri deneyimini
çekici ve ferahlatıcı bulacaktır ve gelecekteki ihtiyaçlar için işletmelere
güvenebilir.
Müşteri
girdisini içeren taktikleri kullanmaya değer olabilir. Birçok meraklı şirket,
müşterilerine istedikleri ve hoşlanmadıkları işkur kredi başvurusuşeyleri yorumlama
fırsatı veriyor ve en akıllı şirketler, işlerinde iyileştirmeler yapmak için
çevrimiçi veya fiziksel bülten panosu önerilerini kullanıyor. Bu, müşteriye
görüşlerinin önemli olduğunu ve işi yürütmeye dahil olduğunu ve sadakat ve
olumlu duygular beslediğini pekiştirir.
Yorumlar
Yorum Gönder